Skip to main content

Halmedia Network biedt adverteerders verschillende mogelijkheden om de jongere generaties in Nederland met diverse culturele achtergronden te bereiken. Adverteren via podcast is een unieke en krachtige manier om deze doelgroep te bereiken, aangezien traditionele media zoals televisie minder effectief worden. Podcasts hebben een hoge intimiteitsgraad tussen de maker en de luisteraar, waardoor advertenties als betrouwbaarder worden ervaren. Halmedia Network biedt verschillende vormen van adverteren aan, waaronder sponsoring advertenties, product placement, branded podcasts en reclame op maat. Met deze mogelijkheden kunnen bedrijven en organisaties een lange aandachtsspanne van de luisteraar/kijker bereiken en de identiteit van hun merk versterken.

NEEM CONTACT OP

Waarom adverteren via podcast?

De vraag moet eigenlijk zijn: waarom niet?! Bedenk dat de aandacht van het publiek aan het verschuiven is. Van traditionele media zoals televisie, naar online video diensten en podcast. Kijkers en luisteraars willen de regie meer in handen hebben. Met adverteren in een podcast bereik je een hele grote groep mensen die niet te bereiken is via de traditionele media.

Even wat feitjes voor de beeldvorming:

  • Televisie kijkend Nederland vergrijsd in een rap tempo. Ruim 60% van de televisie kijkers is boven de 50 jaar oud.
  • Mensen onder de 20 jaar kijken minder dan een uur tv per dag en dan merendeels via on demand, zes jaar geleden was dit nog 2 uur per dag.
  • Mensen tussen de 20- 34 jaar oud kijken en luisteren voornamelijk naar online video diensten en podcast.
  • Podcast luisteraars volgen eerder bedrijven en merken op social media.

Podcast heeft een hoge intimiteitsgraad tussen maker en luisteraar. De luisteraar kiest zelf gericht ervoor om naar die specifieke podcast te luisteren en mogelijk ook te kijken, waardoor er sprake is van sterke aandacht. Vele podcasts worden opgenomen met beeld, waarmee het televisieprogramma’s vervangt en extra reclame mogelijkheden biedt zoals bijvoorbeeld product placement. Omdat de maker gericht wordt uitgekozen door de luisteraar is er veel al sprake van een ‘band’ waardoor de advertenties in die aflevering ook sneller als betrouwbaar worden ervaren.

Waarom adverteren via podcast?

De vraag moet eigenlijk zijn: waarom niet?! Bedenk dat de aandacht van het publiek aan het verschuiven is. Van traditionele media zoals televisie, naar online video diensten en podcast. Kijkers en luisteraars willen de regie meer in handen hebben. Met adverteren in een podcast bereik je een hele grote groep mensen die niet te bereiken is via de traditionele media.

Even wat feitjes voor de beeldvorming:

  • Televisie kijkend Nederland vergrijsd in een rap tempo. Ruim 60% van de televisie kijkers is boven de 50 jaar oud.
  • Mensen onder de 20 jaar kijken minder dan een uur tv per dag en dan merendeels via on demand, zes jaar geleden was dit nog 2 uur per dag.
  • Mensen tussen de 20- 34 jaar oud kijken en luisteren voornamelijk naar online video diensten en podcast.
  • Podcast luisteraars volgen eerder bedrijven en merken op social media.

Podcast heeft een hoge intimiteitsgraad tussen maker en luisteraar. De luisteraar kiest zelf gericht ervoor om naar die specifieke podcast te luisteren en mogelijk ook te kijken, waardoor er sprake is van sterke aandacht. Vele podcasts worden opgenomen met beeld, waarmee het televisieprogramma’s vervangt en extra reclame mogelijkheden biedt zoals bijvoorbeeld product placement. Omdat de maker gericht wordt uitgekozen door de luisteraar is er veel al sprake van een ‘band’ waardoor de advertenties in die aflevering ook sneller als betrouwbaar worden ervaren.

Onze producties richten zich voornamelijk op de jongeren generaties in Nederland met diverse culturele achtergronden. De leeftijd heeft een globale reikwijdte van 15 -40 jaar oud met een lichte uitloop. Deze doelgroep is niet voor ieder merk even makkelijk te bereiken, maar wel voor ons! Dat maakt Halmedia Network tot een uniek en krachtig medium voor verschillende advertentie mogelijkheden. Wij doen campagnes in alle soorten en maten.

Sponsoring advertentie

Dit is een advertentie van 1 – 2 minuten die op een natuurlijke wijze geïntegreerd is in de podcast en/of video en daardoor ook altijd online blijft staan. Bijzonder interessant als je voor altijd in de aflevering te horen en te zien wil blijven en jouw merk wil koppelen aan een succesvolle podcast. In overleg met de host van de podcast en/of video ontwikkelen we een concept waarbij op doeltreffende wijze de boodschap van jouw brand in de uitzending kan worden over gebracht. De host doet dit op zijn eigen unieke en creatieve manier, precies aansluitend op het publiek van de podcast/video.

  • Langere merkboodschap
  • Wordt op natuurlijke wijze overgebracht
  • Blijvend
  • Van toepassing op de audio én video afleveringen

Product placement

Een product kan worden getoond in de video. Het kan een mooie aanvulling zijn op een lopende campagne doordat deze door product placement ook visueel wordt ondersteund op Instagram en/of YouTube. Het product is zichtbaar voor de kijker doordat het bijvoorbeeld op tafel ligt of elders in het decor aanwezig is. Het product is passief aanwezig in beeld. (Voor mondelinge promotie zou een sponsor advertentie passend zijn.)

  • Goede ondersteuning van een lopende campagne.
  • Kan ook heel goed zonder de combinatie met een andere advertentie vorm.
  • Blijft altijd online staan.

Branded podcast

Halmedia Network kan voor bedrijven en organisaties ook een eigen podcast maken. In samenspraak met de opdrachtgever ontwikkelen we een aantal podcasts die volledig draaien om het merk. Dit kan in zowel audio als video. Wij zijn een full service bedrijf wat wil zeggen dat wij het gehele proces kunnen waarnemen. Vanaf de ontwikkeling van een format tot de gehele audio en video productie in ons daar toe uitgeruste studio. Er is veel mogelijk en geheel op maat!

  • Lange aandachtsspanne van de luisteraar/kijker.
  • Versterkt de identiteit van bedrijf/organisatie/merk.

Reclame op maat

Wil jij reclame maken voor jouw brand, maar heb je iets heel anders in gedachten?
Wij maken voor jou een custom made reclame campagne geheel naar jouw wensen!
Stuur een email naar: info@halmedianetwork.nl